ML Clean Solutions aanvaardt de verantwoordelijkheid voor de schade die tijdens de werkzaamheden wordt veroorzaakt en die wettelijk aan haar kan worden toegeschreven. De klant moet ons binnen 3 dagen na het ontstaan van de schade per aangetekende brief op de hoogte brengen. Na deze periode kan ML Clean Solutions niet aansprakelijk worden gesteld. Bovendien kan ML Clean Solutions niet aansprakelijk worden gesteld als de schade het gevolg is van slechte staat van het gebouw, materialen, meubilair en bekleding.
De werkzaamheden worden uitgevoerd volgens de instructies van de klant, zoals gespecificeerd in het bestek en in het contract. Alle aangegane verplichtingen zijn inspanningsverplichtingen en geen resultaatsverplichtingen.
Alle facturen zijn contant en zonder korting betaalbaar op het hoofdkantoor van ML Clean Solutions. ML Clean Solutions behoudt zich het recht voor om het factuurbedrag dezelfde dag te vragen voor alle incidentele werkzaamheden waarop deze worden uitgevoerd.
Onbetaalde facturen op hun vervaldag zijn onderworpen aan een rente van 1% per maand, met een minimum van €50. Daarnaast wordt een forfaitaire boete toegevoegd van 15% van het onbetaalde factuurbedrag met een minimum van €200.
Elke gegronde betwisting van een factuur moet binnen acht dagen na de factuurdatum per aangetekende brief worden gemeld. Na deze periode wordt de factuur goedgekeurd door de klant en kan niet meer worden betwist.
In geval van niet-betaling van een factuur op de vervaldag, behoudt ML Clean Solutions zich het recht voor om de werkzaamheden op te schorten of het contract zonder voorafgaande kennisgeving en formele beëindiging te beëindigen.
De werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van een contract dat alleen kan worden beëindigd met een opzegtermijn van drie maanden, die ingaat op de eerste dag van de volgende maand. Dit verzoek tot beëindiging moet uiterlijk vijf werkdagen voor het einde van de maand per aangetekende brief worden gemeld. ML Clean Solutions blijft de werkzaamheden uitvoeren gedurende de opzegtermijn. Als de klant de voltooiing van de werkzaamheden niet langer wenst, moet hij de facturen blijven betalen tot het einde van de opzegtermijn als beëindigingsvergoeding.
De klant verbiedt zichzelf om direct of indirect gebruik te maken van de diensten van personen die door ML Clean Solutions aan hem zijn toegewezen, op straffe van schadevergoeding. Dit verbod blijft zes maanden na het einde van de werkzaamheden van kracht. Als de klant geen rekening houdt met dit verbod, wordt hij aansprakelijk gesteld voor een schadevergoeding van zes maanden facturering, berekend op basis van het gemiddelde van het laatste jaar.
In geval van geschillen zijn de Rechtbank van Koophandel of de Vredegerecht van Nijvel als enige bevoegd.
Voor de uitvoering van deze voorwaarden kiezen de partijen woonplaats op hun maatschappelijke zetel of op hun woonplaats zoals, indien van toepassing, vermeld in het contract. Alle communicatie en processtukken worden geldig uitgevoerd op de gekozen woonplaats.
De algemene verkoopvoorwaarden zijn strikt van toepassing, ongeacht het type werkzaamheden in het klantcontract. Alle wijzigingen kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen en ondertekend door de partijen in een amendement op het contract of een bestelbon.